MALIN VAINIO

2011-02-17
21:07:52

Hassela

Denna dag spenderades i Hassela. Började dagen med att kliva upp kvart i 7 sedan åka hemifrån halv 8. Ganska så segt, men åkte som tur bil till skolan så behövde inte hålla på och dampa på alla bussar. Väl på skolan så klev vi på bussen som skulle ta oss till Hassela, vi åkte en halvtimme efter alla andra bussar eftersom en kille var sen på grund av just bussarna. Sov lite på bussen till Hassela och jag satt jävligt skönt.
I Hassela så började vi med att försöka få tag på de skidor och pjäxor som vi skulle ha, det gick ganska så bra, men det tog ett tag.
Jag började med skidskola eftersom det var ca 2 år sedan jag åkte slalom senast, höll på i en halvtimme sedan åt vi lunch. Efter lunchen så blev jag lurad till en brant backe och det gick som det gick, fick gå ner för en bit av backen för vägrade åka ner där. Men efter det åkte jag i de andra backarna och lekte lite. Men i slutet av dagen åkte jag i den branta backen igen och då åkte jag ner för den biten jag gick ner för första gången, tyckte faktskt att jag var duktig som tillslut vågade mig ner för den.
På vägen hem så sov jag då, inte så konstigt med tanke på hur ont jag hade i kroppen, men innan jag somnade tröck jag i mig lite sallad. Väl tillbaka på skolan så gick vi ner till busshållplatsen och väntade på bussen, men en av bussarna vi åkte med från Hassela var så dum att försöka ta sig ner på en smal väg och då fastnade den så den blockerade hela vägen, det tog ett tag för oss att komma på tvåan. Men när väl bussen flyttade på sig så kom det två stycken tvåor och sedan var vi på navet och hade turen att buss 20 precis kom dit när vi gjorde de.
Förövrigt: En riktigt kall dag!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: