MALIN VAINIO

2011-05-28
00:28:11

Skogsutflykt med klassen 26-27/5-11

Hejhej, idag så kom jag hem från skogen! Var hur skönt som helst att få komma hem och duscha.
Igår så åkte vi och paddlade hela klassen, eller aa två stycken var inte med. Men kul hade vi. Det var inga som välte heller, ganska så tråkigt, hade varit roligt om några vält! Men aa sedan skulle vi sätta upp tältet, jag, Hanna, Ellen, Martin, Ceiner och Henke satt upp vårat tält. Det var två tält i ett så tjejerna i ena och killarna i andra. Ganska så mysigt fast fick ganska ont i min rygg och så mycket sömn fick man ju inte heller. Aune tänkte sticka hem mitt i natten men han visste inte hur så blev inge av. Jag, Lissan och Elin gick motströms när vi väl kom i vattnet, tog ca en halvtimme kanske, var ju inte så värst kul att springa i vattnet för man sjönk ner i sanden, hade klarat av att inte blöta tröjan hela vägen över ån till sista steget då jag föll ner med foten i sanden och nästan doppade huvudet. Gick väl typ en kilometer motströms, haha vi hade ganska så roligt då, men sedan blev de kallt och kläderna torkade ju inte heller över natten eftersom det började regna. Gick och la mig två med Hanniz, Ellen sov redan, eller aa lite halft sov hon. Tog på mig två mjukisbyxor, en långärmad, två tjocktröjor och två par strumpor, hade även vantar på mig och luva nör jag sov.
Klädde inte av mig ett enda plagg på morgonen utan åkte så sista biten i alla kläder jag hade så skulle jag vält hade jag blivit riktigt sur! Men som tur är välte jag inte. Men nu sitter jag här i mitt rum efter att fått duschat och sovit lite hemma hos Jennifer. Har även ätit mat ur ett riktigt kök!
Nej men nu ska jag väl sova lite, godnatt!

   
   
   
   
   
   
   
   
  
Avslutar med en   fin bild på Nyström!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: